NYHET - OFFENTLIG UPPHANDLING

Seminarium i Almedalen: Vad gick fel i offentlig upphandling?

Bättre uppföljning, höjd kompetens och praktiskt stöd för upphandlarna var några av de åtgärder som efterfrågades på Gröna arbetsgivares seminarium ”Lägsta pris, svag uppföljning och dyr egen regi – vad gick fel i offentlig upphandling?” i Almedalen. Deltog gjorde såväl företagsrepresentanter, upphandlingsexperter och offentliga inköpare som företrädare för politik och myndigheter.

25 juni 2026
Deltagare på Gröna arbetsgivares seminarium i Almedalen om offentlig upphandling
Gröna arbetsgivares seminarium i Almedalen om offentlig upphandling. Foto: Johan Grauers